Godmorgon!

Har noterat att det ljusnar lite tidigare och vid 07.30 ser man att det börjar ljusna så smått österut och det känns så härligt.

Idag när jag släppt ut kusarna och skulle ge fåren sin frukost så var dom inte nere vid fårhuset utan jag fick vackert knata ut i hagen och jag hittade hela flocken längst bort i hästhagen och där gick dom och betade i godan ro. Ropade på dom och då ställer dom sig helt still och bara kollar på mig för att se om det är någon dom känner eller ej....jo, det var ju mattes röst förstås men så var det ju inte lätt för dom att se om det verkligen var jag vid 07.30 då är det ju inte ljust ute. Så jag gjorde som vanligt och sprang några steg hemåt och hela flocken springer med mig.....Mr Baggman tycket det var extra härligt idag för han gjorde en massa bocksprång och höga skutt och det har jag aldrig sett honom göra tidigare. Väl framme vid fårhuset så stod ju maten klar och alla 13 högg in med god aptit på det uppdukade höet :)

I hönshuset har jag två hönor som gärna vill ruva men det får dom inte, har bara tuppar som är släkt med hönorna så några inavelkycklingar ska jag inte ha så det blir att vänta ett tag till. Har ju en tupp som ska få flytta in hos flickorna i hönshuset men eftersom jag har fem tuppar så måste dessa slaktas först eller få nya hem med egna tjejer att ta hand om först.

Nu ska jag ta tag i dagen och rasta dammsugaren i hallen, köket och förhoppningsvis även vardagsrummet om inte värken i kroppen stoppar mig. Tvätt och diskmasinerna ska också startas upp. Får ju försöka ge huset lite kärlek och omvårdnad också och inte bara djuren och deras olika hem. Måste ju hålla gårdsherren på gott humör också ;)
 

Kommentera här: